İBYD yemeği, Ankara ziyareti ve likemind İzmir

İnternet ve Blog Yazarları Derneği

Bir süre önce gerek basılı gerek görsel medyadan (ve tabi bloglarımızdan), İnternet ve Blog Yazarları Derneği’nin kurulduğunu bas bas bağırdık. Hayırlı olsun dedik.

Geçtiğimiz hafta İzmir‘e gelen Ömer Bey kardeşimiz derneğin bir yemek planladığından bahsetmiş, beni de davet etmişti fakat malum ekonomik kriz elimizi kolumuzu bağlıyor, ben de kibarca gelemeyeceğimi belirtmiştim (bir taraftan da gönül gitmek istiyor tabi). Pazar günü akşam arayarak tekrar gelip gelemeyeceğimi sorduğunda da aynı cevabı vermem gerekti fakat bu sefer işler değişmişti. Uzun zamandır gördüğüm, bildiğim ama  hiç fırsat olmadığı için hizmetlerinden faydalanmadığım Anadolu Ulaşım ‘ın gidiş – dönüş yol masraflarımı karşılayabileceğini öğrendiğimde gözlerimde bir ışık yanmadı değil. Macerayı kısaca özetlemek gerekirse, Pazartesi sabah saat 10:00 otobüsüyle, Aydından gelen İbrahim Uzun ile birlikte yola çıktık. Yaklaşık 8 saat süren yolculuktan sonra Aşti’den Barış Ünver ve Tuba Tırın eşliğinde Balıkçım Restoran’a gittik. Yemek öncesi bloglarını takip ettiğimiz, fotograflardan gördüğümüz, sadece isim olarak bildiğimiz diğer blog yazarı arkadaşlarla tanıştık. Balıkçım Restoran’ın birbirinden güzel balıklarından (menü dil şiş, mezgit, lüfer, uskumru gibi çeşitli balıklar, sucuk ızgara, şaçta kavrulmuş soğan, pilav, çoban salata ve kaymaklı ekmek kadayıfından oluşuyordu) yedikten sonra bahçede çay eşliğinde sohbetimize devam ettik.  Ama bu güzelliğin bir sonu olması gerekiyordu çünkü bir başka güzellik beni bekliyordu.

likemind izmir

Haziran ayından bu yana her ayın ilk Salı günü düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz Likemind İzmir buluşması Eylül ayı için 1 Eylül tarihinde planlanmıştı. Bu nedenle ben de Ankara‘da fazla kalamayacaktım. Pazartesi akşamı yemeğin ardından yine Anadolu Ulaşım’ın (anlatmazsam çatlarım) uzay gemisine benzeyen otobüsüyle yola çıktık. Geçen yıl İstanbul‘a giderken aynı marka bir otobüse binmiştim ama firma farkı galiba, bunun gibi her koltuk arkasında kişiye özel ekran, yol kamerası, açık büfe servis, internet, uydu kanalları vs yoktu. Neyse efendim sabah saat 8 civarı yine İzmir’e indik ve gurbetten gelenlerin adeti olduğu üzere yere kapandık. Akşama kadar dinlendikten sonra Likemind İzmir Eylül Buluşması için Gündoğdu Starbucks kafede yerimizi aldık.

Diğer buluşmalardan farklı olarak bu ay ramazan ayı içerisinde denk geldiği için katılım sayısında bir düşme olacağını tahmin edebiliyorduk çünkü buluşma saati iftar saatiyle aynıydı fakat geçen hafta hürriyet gazetesinde Likemind İstanbul için yapılan haberin ardından İzmirde de yapıldığını öğrenen bir çok kişi aramıza katılmak istediği yönünde aradı ya da mail gönderdi. 1 Eylül akşamı her ne kadar yol yorgunu da olsam, 3 gündür uyumuyor da olsam yaklaşık 30 kişinin katıldığı buluşmada çok keyifli saatler geçirdik. Hatta bu keyifli saatlerin bitmesini hiç kimse istemedi. Saat 23.00’de kapanan Starbucks’da Yusuf ile 23.30’a kadar kaldık. Yusuf’un daha önce bir kahve sözü vardı onu içtik, içerken Cido$’a kahvenin fotoğrafını gönderdim ama o borcunu Türk Kahvesi olarak ödemeyi tercih ettiğini ama bunun için önce İzmir’e gelmesi gerektiğini söyledi. Buluşma sırasında arkadaşlar çaya davet etmişlerdi saat 24.00 civarı Bornova‘ya döndük. Her ne kadar kısaca anlatmış olsam da yorucu geçen bu 3 gün gerçekten çok güzeldi. Bu güzellikleri yaşamamda aracı olan başta İBY Derneği yönetimine, beni gitmeye ikna eden Ömer Karapınar’a, gidiş-dönüş masraflarını üstlenen Anadolu Ulaşım’a, yolda  bana eşlik eden İbrahim Uzun’a, Aşti’de karşılayan Barış Ünver’e, tüm blog yazarı arkadaşlara, Likemind İzmir Eylül Buluşması katılımcılarına, Yusuf’a, Cido$’a ve unuttuğum herkese teker teker teşekkür ediyorum. İyi ki varsınız.

Etkinliklerle ilgili birkaç fotoğrafı buraya ekliyorum daha fazlası için üzerine tıklayabilirsiniz:

SDC10558-640x480
İnternet ve Blog Yazarları Derneği İftar Yemeği

likemind izmir eylül buluşması

Balıkçım Restoran

• reply Ömer ,

hakkaten çok güzel denk geldi 🙂 son dakika golü oldu Anadolu’nun desteği de 🙂 İyiki önceki hafta konuşmuşuz da güzelce geldin gittin 😀 Haa bu arada uzay gemisi gibi güzel benzetme olmuş, yakında onu da yaparlar, uzay mekiği şeklinde bir dekor falan :p

• reply Mümin Erakbaş ,

@Ömer ne kadar teşekkür etsem az. Hem Anadolu’ya hem sana. O otobüsü iki yıl önce gördüğümde “vay be uzay gemisi gibi ben de binecek miyim acaba buna” demiştim, otobüs gelip de önümde durunca kalbim de duruyordu neredeyse. o günleri tekrar yaşamış gibi olduk. 🙂

@Cido$ bu yorumu Ömer’e okutturuyorum. Emin ol Ankaraya yolun düşerse Balıkçım’ın sahibi olarak seni aç bırakmayacaktır. Değişiklik sansür boyutuna gelmediği sürece sorun yok 😉

• reply Ömer ,

Cido$, en kısa zamanda bekliyoruz mutlakaaaa 🙂 gel de İzmir’de bile yemediğin lezzette balık yedirelim :))

• reply cido$ ,

Ankara’da bile olsan İzmirli Balıkçı’ya gitmenizi bir İzmir Milliyetçisi olarak destekliyorum. 😛 (kesin herkes şu an bana kıl oldu 😀 ) onun dışında, yazındaki ufak değişiklik (anladın sen) için teşekkür ediyorum. 🙂 Kahve borçlarımı tek tek ödeyeceğim 😛

Ankara’ya çok sık gelen biri olarak bu davete asla hayır demem, bakın peşinen anlaşalım 😛

• reply Ömer ,

Cido$, ooo süpermiş bak pek sevindim şimdi 😀 gel tabi, es geçersen zaten Ankara’ya uğrama bi daha :p